MEER DAN EEN FACELIFT: HOE ONZE REBRANDING ONZE VISIE VERSTERKT
Dit hebben we gedaan

De uitdaging
Na twintig jaar employer branding op de kaart te zetten, weten we één ding zeker: de wereld van werk verandert razendsnel, en wij veranderen mee. Geen stilstand, geen vanzelfsprekendheden, maar continu blijven evolueren en onszelf uitdagen. Want als employer branding experts willen we niet alleen organisaties helpen groeien, we willen ook zelf blijven groeien.
Onze passie voor employer branding is groter dan ooit, en dat mag gezien worden. Letterlijk. We wilden een identiteit die even luid is als onze ambitie, even fris als onze ideeën en even levendig als de merken die we helpen bouwen. Onze nieuwe huisstijl is een visuele weerspiegeling van wie we zijn: spontaan, meelevend en divers in persoonlijkheden. Aandachtige luisteraars, maar met een uitgesproken mening. Niet saai, niet voorspelbaar, maar vol kleur en energie.
.webp)
Een brand met ballen én brains
Employer branding gaat over het versterken van merken, en dat begint bij onszelf. Onze nieuwe identiteit is meer dan een likje verf; het is een statement. Een bevestiging dat Insilencio staat voor impact, creativiteit en een duidelijke visie. We spreken met kennis van zaken, maar blijven tegelijk flexibel en speels.
Met dank aan…
Een rebranding zoals deze doe je niet alleen. Voor het design van onze nieuwe visuele identiteit werkten we samen met Arne van Brusk Design en voor onze gloednieuwe website sloegen we de handen in elkaar met KAN. En uiteraard ook een extra shout-out naar ons eigen team. Samen hebben we Insilencio een gezicht gegeven dat niet alleen vandaag werkt, maar klaar is voor de toekomst.
Het was een bewuste keuze om onze rebranding extern te leggen. We geloven sterk in de meerwaarde van een outside-in view: ons laten uitdagen door mensen die ons goed kennen, maar niet meteen in de organisatie werken. Die frisse blik helpt ons om kritischer naar onszelf te kijken en te zorgen dat ons nieuwe imago perfect aansluit bij wie we zijn én waar we naartoe willen.
Employer branding blijft evolueren. En wij ook.
Wat blijft, is onze missie: organisaties helpen om een werkgeversmerk te bouwen dat talent aantrekt en behoudt. En zo blijven we nog steeds bouwen aan een wereld met (meer) employers of choice. Maar hoe we dat doen, verandert mee met de tijd. Met deze rebranding tonen we niet alleen wie we vandaag zijn, maar vooral wie we morgen willen zijn.
DE CONCLUSIE
Benieuwd hoe we jouw employer brand naar een hoger niveau kunnen tillen? Laten we samen aan de slag gaan.
