Homepage
Cases
Employer Branding
Recruitment Marketing

HOE WE 3.000 BEZOEKERS PER WEEK LOKTEN NAAR DE JOBSITE VAN TVH

Dit hebben we gedaan

Creatie van EVP, employer brand, landingspagina, employer brand video en 360° campagne (on- en offline)

De uitdaging

Je wist het misschien niet, maar TVH is een internationale speler, eentje die opgetrokken werd uit de Belgische klei. Of beter gezegd: uit het Waregemse zand. Ze hebben 81 filialen in + 20 landen, over de 5 continenten verspreid. Goed voor 6.700 medewerkers (en counting) die dag in dag uit in de weer zijn met onderdelen en accessoires voor material handling, industriële voertuigen, bouw- en landbouwmachines

Hun vraag? Hoe versterken we de naamsbekendheid van TVH als internationale, maar lokaal verankerde werkgever? Goede vraag, want zo'n schoon bedrijf, dat verdient een sterk employer brand.

DE AANPAK

Strategie
Starten deden we met de kernwaarden blootleggen. Geen sterk employer brand zonder sterke identiteit. Via intakes, workshops (en toegegeven, ook minder formele “koffiemachinegesprekken”) brachten we in kaart wat TVH uniek maakt als werkgever. Drie kernwaarden sprongen eruit:

  • TVH is een duurzame speler: Werken bij TVH, dat betekent bijdragen aan een duurzame toekomst. Hoe? Door machines lang(er) in leven te houden met bijvoorbeeld reserveonderdelen.
  • Bij TVH blijf je groeien: TVH biedt een warme community waarin medewerkers zich professioneel en persoonlijk kunnen ontwikkelen. Met aandacht voor fysieke en mentale gezondheid.
  • Een no-nonsense mentaliteit: Bij TVH steken ze graag de handen uit de mouwen, zonder te veel gedoe, maar samen recht op het doel af.

Creatie
Met die kernboodschappen onder de arm, was het tijd voor de creatieve saus. Het doel: een authentieke employer brand story die we internationaal konden uitrollen. Een verhaal dat dus ook in die 81 filialen van Nieuw-Zeeland tot Canada haar werk zou doen.

Bij TVH gaat het vooruit. Tijd voor een sprintweek op hun hoofdkantoor dus. 5 volle dagen brainstormen, afstemmen, finetunen, schetsen, vloeken, opnieuw afstemmen, keuzes maken, lachen en … landen! Want na die sprintweek lag er een employer brand waar iedereen het echt warm van kreeg: “Every single part counts”.

Een concept met twee lagen:

  • Élk aspect van élke collega mag er zijn. Daarom gingen we op zoek naar “de mens achter de collega”. Als je op zoek bent naar hondenliefhebbers, tatoeëerders of alpaca kwekers: rep je naar Waregem!
  • Élke collega levert een waardevolle bijdrage aan het TVH-verhaal. Want een groot, internationaal bedrijf als TVH staat of valt bij het bewustzijn dat elke collega, met eender welke rol, een belangrijke schakel in het proces is. Want zo gaat en blijft de machine draaien.

Het mediaplan
Een nieuw werkgeversverhaal lanceer je maar beter eerst intern, dus al die antwoorden die binnen rolden op onze vraag: “wat is jouw passie?” goten we samen in de rode TVH-loper. Naar buiten toe maakten we dankbaar gebruik van hun grote loods langs de E17. Betere plekken in België om een billboard te plaatsen, kan je nauwelijks vinden. Ook heel wat bushokjes en treinstations kregen een TVH-jasje. Zelfs in de cinemazalen en op radiozenders in Oost- en West-Vlaanderen was te zien en te horen dat bij TVH elk onderdeel telt. Op Facebook, Instagram, Twitter en TikTok mocht de hele wereld zien dat TVH op zoek is naar scrollers, Netflixers, motorcrossers, dansers en tweeps die uitblinken in logistiek, IT, techniek, sales of digital.

DE IMPACT

De doelstelling van de campagne was de bekendheid van TVH als werkgever in West- en Oost-Vlaanderen verhogen. En dat lukte. Deze resultaten werden behaald:

  • Tussen 2.000 en 3.000 bezoekers per week op de campagnewebsite.
  • 4 x zoveel bezoekers op de jobsite in vergelijking met dezelfde periode het jaar voordien.
  • Een hoger aantal bezoekers op de jobsite uit de regio Oost- en West-Vlaanderen.
  • Een verhoogd aantal sollicitaties via de jobsite maar ook via LinkedIn.
  • Foto’s van het billboard en de employer brand video werden massaal gedeeld door eigen medewerkers op Facebook en LinkedIn.

DE CONCLUSIE

Met “Every single part counts” heeft TVH een employer brand neergezet dat niet alleen aansluit bij hun internationale ambities, maar ook lokaal resoneert. De kracht van een sterk werkgeversverhaal zit in de combinatie van authenticiteit, herkenbaarheid en strategische zichtbaarheid. En de resultaten spreken voor zich: TVH heeft zich niet alleen als werkgever op de kaart gezet, maar ook een community van trotse medewerkers gecreëerd.

Het team

Strategie: Ellen Van Hoof & Tomas Castro

Project Lead: Isabeau Vandorpe

Design: Arne Hellemans (Brusk)

Copywriting: Ringo Van Oost

Performance marketing: Doorstep

No items found.

Ook een uitdaging voor ons?

Contacteer ons

Andere cases die je mogelijk ook interesseren

Employer Branding
Recruitment Marketing

WIJ ZOCHTEN EN VONDEN 100 VRIJWILLIGERS PER MAAND VOOR ARMENTEKORT

Bekijk project
Candidate Experience
Employer Branding
Recruitment Marketing

EEN SUCCESVOLLE REKRUTERINGSCAMPAGNE VOOR "NACHTSTRONAUTEN" BIJ DHL EXPRESS

Bekijk project