De aanpak
Eerste stap in ons plan van aanpak: een authentiek employer brand dat BASF Innovation Center krachtig naar buiten brengt. Met een slogan waar de collega’s het helemaal warm van krijgen: Let’s bring the lab to the field! Maar een tagline alleen is natuurlijk niet genoeg. Je hebt ook overtuigende content nodig: een fotoshoot, een employer brand video en ambassador video’s in samenwerking met Pink Piñata Productions en een micro-website met onze vrienden van Doorstep.
Veel graantjes maken één brood, dus we gingen all-in met de campagnes. Printadvertenties in media, gevelbanners, een photowall, tal van goodies, een jobstand en een referral programma; ze stonden allemaal in no time te schreeuwen om aandacht. En of dat nog niet genoeg was, gingen we voor nóg meer zichtbaarheid op de Gentse feesten, Nerdland Festival en broodzakken in en rond Gent.
Oh, en dan hebben we het nog niet eens gehad over de online campagnes: Google Ads, LinkedIn, Facebook en Instagram.
Conclusie: je kon er moeilijk naast kijken. En dat vertaalde zich ook in straffe resultaten.