De aanpak
Straffe uitdagingen vragen om straffe experimenten. Wat als we nu eens met heel ons team (ja, héél ons team: 24 employer marketing experten!) een hele dag samenhokken?
Brainstormen, lachen, tien espresso’s drinken, post-its volkribbelen, vloeken, die post-its weer verscheuren? Ja toch! We deden dat niet alleen. Rik en Mathias, de trekkers van ArmenTeKort en Dirk en Ronny, buddy’s bij ArmenTeKort, droegen met veel plezier hun creatief steentje bij.
Wat eruit kwam, na zo’n dagje losgehen? Eerlijk waar: te veel om op te noemen. Kleine en grote concepten, suggesties om de processen aan te passen, ideeën voor een event. Tonnen inspiratie. Te veel eigenlijk voor de heren van ArmenTeKort om het mee naar huis te kunnen nemen. (Letterlijk: te veel flips en post-its!).
Eentje halen we er met gepaste trots uit. Een collega zei: “de doorsnee Antwerpenaar, die kan toch wel wat tetteren, hè?”. Waarop de andere collega zei: “juist, terwijl een buddy toch vooral goed moet kunnen luisteren en dus zwijgen?”. Voilà, zo ontstaat dus een tagline. Niet veel later drukte ArmenTeKort op de campagneknop!