ZIJT MAAR ZEKER: HOE EEN EMPLOYER BRAND PAS ÉCHT WERKT ALS HET KLOPT
Dit hebben we gedaan

De uitdaging
Verisure groeit en wil blíjven groeien. Snel én duurzaam. En dat lukt alleen met - je raadt het al - de juiste mensen aan boord. Maar hoe trek je die aan in een krappe arbeidsmarkt? En bovendien als werkgever die best veel verwacht van collega’s? Samen met Verisure bedachten we een eerlijk en overtuigend employer brand. Geen gekke grootspraak. Wel herkenbaar, duidelijk en met de ambitieuze voetjes op de grond: 'Zijt maar zeker'.
Een employer brand dat toont wie ze echt zijn. Zijt maar zeker dat werken bij Verisure een geweldig idee is. Maar énkel en als Verisure écht bij jou past: ja, veel kansen en ja, evenveel verwachtingen.
.webp)
DE AANPAK
We vertrokken vanuit strategische intakes met het management en een diepe duik in de bestaande bedrijfscultuur. We maakten ook een scherpe analyse van wat de doelgroep zoekt, waar ze actief zijn en wat hen triggert. Dat vertaalden we naar een positionering die klopt én aanspreekt. Geen mooimakerij, wel scherpstellen wat er al is: een sterk verankerde teamcultuur, stevige ambitie en gigantische groeikansen. Wie zich hier thuis voelt, zit goed. Daar mag je zeker van zijn.
Het concept: 'Zijt Maar Zeker' (en 'D'Office')
Een knipoog in het schoon Vlaams en tegelijk een duidelijke boodschap: bij Verisure weet je waar je aan toe bent. In Franstalig België doopten we het concept om tot 'D'Office': even simpel, even raak. Twee namen, één belofte. Voor mensen die vooruit willen en hun plek zoeken in een bedrijf dat - net als zij - vooruit willen..
Content creatie die binnenkomt
Daarna gingen we aan de slag met de creatie van beelden en video. We brachten echte collega’s in beeld en vertaalden de positionering in een toon en stijl die werkt voor de doelgroep: direct, aanspreekbaar en versterkt door beelden die dat gevoel extra kracht bijzetten.
Van interne lancering tot 360° campagne
Tijdens het jaarlijkse medewerkersmoment gaven we het startschot: goodies, een fotobooth en een directie die met heel veel bravoure het nieuwe concept lanceerden. Nadien trokken we het breder: een 360° campagne met social media, digital out-of-home, schermen in fitnessruimtes en bioscopen in Antwerpen en Brussel. En ook de jobsite kreeg een volledig nieuw jasje. Want zo’n sterk verhaal wil je consistent doortrekken in de hele candidate experience.
DE IMPACT
Na amper een maand campagne zien we al meer dan stevige cijfers. Meer dan 6 miljoen vertoningen verspreid over 7 kanalen, meer dan 3500 relevante sessies op de jobsite en een verdubbeling van het webverkeer (+136%). En ook al was dit in eerste instantie een awareness campagne: de impact gaat verder. Dankzij de toegenomen zichtbaarheid én een sterkere candidate experience vinden nu 6 keer zoveel mensen hun weg naar de vacatures.
DE CONCLUSIE
“Een sterk employer brand start bij wat de mensen echt beleven. Niet bij wat je hoopt dat ze zeggen. Bij Verisure kozen we voor een eerlijke belofte. Deze is zeer uitgesproken, maar dat mag. Want dat is precies wat de juiste mensen triggert om te zeggen: ‘Zijt maar zeker, dát is iets voor mij’,” zegt Silke Van hamme, Internal Coms, Engagement, ESG & Employer Branding Manager bij Verisure.
Het team
Account management team: Katrien Vangansewinkel, Lauréanne Hannes
Creative team: Emma Broos, Heleen Miermans, Lise Daes
Strategy team: Jonas Heuts, Ward Mertens, Wout Grietens
Campaign team: Doorstep
Video partner: Pink Piñata