Homepage
Cases
Interne Communicatie
Employee Events

VAN STRATEGIE NAAR ACTIE: 450 MEDEWERKERS WERDEN ‘PART OF THE SHIFT’ BIJ BRUSSELS AIRPORT COMPANY

Dit hebben we gedaan

Inhoudelijke en praktische organisatie van 3 employee events, begeleiding bij de invulling van strategische pijlers

De uitdaging

Hoe zal de toekomst van de luchtvaart eruitzien? Die vraag hield Brussels Airport Company bezig. Het antwoord? ‘Shift 2027’, een strategisch plan dat de koers van het bedrijf bepaalt. Maar een nieuwe strategie brengt ook nieuwe uitdagingen met zich mee. Want hoe informeer en betrek je alle medewerkers bij deze visie? Hoe zorg je dat ze niet aan de zijlijn staan, maar actief deel uitmaken van de toekomst van Brussels Airport Company?

De uitdaging was helder: medewerkers niet alleen kennis laten maken met de strategische pijlers maar hen ook actief deel te laten uitmaken van de visie en richting die Brussels Airport Company de komende jaren uitgaat.

DE AANPAK

Strategie
Ons antwoord op die uitdaging? Een strategy week met als thema: “Let’s Raise the Kite.” Een week waarin medewerkers de strategische pijlers op een interactieve manier konden ervaren. Letterlijk. Verschillende ‘safari’s’ leidden de medewerkers doorheen de gebouwen, projecten en afdelingen van Brussels Airport Company om zo de verschillende strategische pijlers echt te ervaren. 

Na het succes van de eerste editie volgde er een tweede. Logisch, want een strategie moet leven en blijven leven in je organisatie. Deze keer gingen we verder door de medewerkers nog meer te betrekken in het verhaal met een heldere oproep: “Be part of the Shift”. We toonden de medewerkers welke rol zij zelf spelen in het waarmaken van de strategie, vandaag al, maar ook morgen. 

DE IMPACT

  • 450 medewerkers namen deel
  • 1500 inschrijvingen voor safari’s en keynotes
  • 60 activiteiten verspreid over de week
  • 4,5/5 score van de deelnemers

DE CONCLUSIE

Strategie leeft pas echt als medewerkers er deel van uitmaken. Dankzij een sterke interactieve aanpak en een duidelijke oproep voelen medewerkers zich geen toeschouwer, maar een actieve speler in de toekomst van Brussels Airport Company. 

Het team

Strategie: Jorinde Deforche
Client Lead:
Katrien Vangansewinkel
Design: Emma Broos
Eventpartner: Pink Piñata Productions

No items found.

Ook een uitdaging voor ons?

Contacteer ons

Andere cases die je mogelijk ook interesseren

No items found.