Niet meten is niet weten
Wist je dat bijna 56% van alle websites een analytics-tool gebruikt? En zelfs 86% daarvan gebruikt Google Analytics. We zien dat, gelukkig, bij onze klanten ook. Want een jobsite zonder Google Analytics is als een rekruteringsbureau dat niet weet waar kandidaten vandaan komen, wie de kandidaten zijn, wat er fout gaat, … Zeker nu online acties meten makkelijker is dan ooit. En websitebezoekers laten ook nog eens massa’s waardevolle informatie achter. Maar is Google Analytics the key to success? Nog niet helemaal. Je zit al snel aan een data-overdosis en daar kom je ook geen stap mee verder. Daarom moet je goed nadenken over wat je meet en hoe je dat doet. Want meten is weten en juist meten is groeien. We reiken daar graag een hulpmiddel voor aan. Een gratis driemaandelijks benchmarkrapport waarin we massa’s data vertalen in een beknopt overzicht van relevante data.
We vertrekken voor het opstellen van het benchmarkrapport steeds vanuit een benchmark. Dat is een cijfer dat we berekenen op basis van de data van de deelnemende organisaties. Noem het een beredeneerd gemiddelde. En als organisatie kan je hier dan je eigen cijfers mee vergelijken die wij voor jou oplijsten. Uiteraard zorgen we ervoor dat iedere organisatie enkel haar eigen cijfers kan vergelijken met de algemene benchmark, en dat ze de cijfers van concullega’s niet kan achterhalen.
Klinkt allemaal heel goed, toch? Wel, het wordt nog beter. Want we maken het je graag zo gemakkelijk mogelijk. Het enige wat jij hoeft te doen, is je inschrijven voor het benchmarkrapport.
Daarna mag je elke 3 maanden een rapport in je mailbox verwachten. Met de enige voorwaarde dat je al Google Analytics op je webpagina’s hebt staan. En zo niet, lossen we dit in een oogwenk voor je op!
Wat kun je precies terugvinden in dit bechmarkrapport? Wel, een korte analyse van jouw jobsite:
Deze metrics zijn cruciaal als basis. Ze tonen aan wat goed gaat, maar evengoed wat minder goed gaat. Hoge bounce rate? Misschien zit je laadtijd nog niet helemaal goed. Scoor je minder goed dan de benchmark? Tijd om het aan te pakken! Op die manier rinkelt er tijdig een alarmbelletje en kan je bijsturen.
Hoe meer toegang we krijgen, hoe meer data en hoe beter het benchmarkrapport. Daarom doen we dit gratis. Want we willen niet alleen bedrijven slimmer maken, maar ook onszelf.
Ben je benieuwd naar hoe jouw jobsite het doet?